09137218280 - 09210424139 bitasell.com@gmail.com

سئو چیست؟

آموزش سئو مقالات سئو

سئو چیست؟

ارسال شده توسط میلاد مهری

سئو چیست؟

سئو چیست؟در معنای لغتی و ابتدایی سئو را می توان مخففی از حروف اول کلمات Search Engine Optimization دانست که به معنای بهینه سازی موتورهای جستجوگر می باشد حال در دنیای اینترنت موتورهای جستجو بسیاری وجود دارد که معروفترین و پر کاربردترین آن در این زمان گوگل می باشد، در حالی که هر موتور جستجو برای خود قوانین و قواعدی دارد که بر اساس ان عمل انتخاب و نمایش سایت رادر نتایج خود انجام می دهد و شما باید با دانستن این الگوریتم ها سایت خود را برای پذیرش موتور جستجو آماده کرده و در نتایج نمایش ان رتبه های بالاتری کسب کنید.

شاید بتوان گفت سئو مجموعه ای از تغییرات در وب سایت می باشد که به شما کمک می کند تا در موتور جستجو محبوب ار شوید و به مخاطبان بیشتری نمایش داده شوید، در هیچ حالتی و در هیچ زمانی قصد فریب موتور جستجو را نداشته باشید و با استفاده از ترفند یا فریبکاری نمی توانید که نتایج خوبی بدست بیاورید پس در معنای سئو هیچ جایگاهی برای فریب و یا استفاده از کارهای غیر اهلاقی وجود ندارد.

سئو یک فرایند به شدت در حال تغییر می باشد که از طرف موتورهای جستجو الگوریتم های جدید برای کسب نتایج بهتر ارائه می شود و در ادامه آن علم سئو نیز تغییر می کند پس مهندسین سئو برای داشتن یک قدرت و توانایی برتر باید همیشه به روز باشند و علم سئو نیز همیشه پیچیده تر و بروز تر می شود که این خود کار سئو را پیچیده و تخصصی کرده و در کنار علم و دانش باید صبر و حوصله بسیار نیز داشت چون کاملا قانونمند و زمان بر می باشد.

سئو سایت و هم چنینن بهینه سازی سایت یکی از کارهایی می باشد که در تیم سئو کار انجام میگیرد ولی برای علاقمندان و مخاطبانی که قصد دارند خود این علم و تکنیک را فرابگیرند بهترین آموزش ها و دقیق ترین مطالب در سایت سئو کار قرار داده شده است.

در گوگل بیش از ۳۰۰ معیار و الگوریتم و تشویق و تنبیه برای سایت ها وجود دارد و باید مهندسین بهترین ها را برای وب سایت خود انجام دهند تا بالاترین نتایج را کسب کنند.در چنین رتبه بندی هیچ جایگاهی برای تعریف سئو وجود نداشت.

در ادامه سایت هایی با الگوریتم های بهتر پدیدار شدند که در نتایج خود چگالی کلمات (تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) را در نظر گرفتند یعنی میزان تکرار بیشتر کلمات مهم تر نتایج بالاتری را به شما اختصاص می داد در همین زمینه و دنباله استفاده از کلمات کلیدی key-words نیز شکل گرفت و علم سئو نیز پر نقش و پر رنگ تر در فضای اینترنت تعریف شد و مخاطبانی پیدا کرد.

در همان زمان ها بود که استفاده از راه های غیر اخلاقی برای توسعه دهندگان وب نیز راه خود را باز کرد مثلا در یک مقاله روزنامه نیویورک تایمز به بیان فریبکاری پرداخت که طراحان با قرار دادن کلمات کلیدی در کد ها و در پشت گرافیک سایت ها سعی می کردند تا نتایج برتری در جستجو داشته باشند که به سادگی با شمارش این کلمات توسط موتورهای جستجو می توانستند در سرچ ها بیشترین نمایش را داشته باشند.

ولی روز به روز الگوریتم های موتورهای جستجو پیچیده تر و دقیق تر شد و راه برای فریب کاری هایی این چنینی بسته شد و امروزه تنها از طریق ایده آل بودن و پرفکت بودن می توان به رتبه اول گوگل دست پیدا کرد و علم سئو و هم چنین طراحی بهینه سایت است که نتیجه نتایج را رقم می زند هر چند هنوز مهندسینی وجود دارند که سعی م یکنند موتورهای جستجو را دور زده و کسب نتیجه کنند ولی باید توجه کد که همیشه استفاده از راه اصولی و علمی و کاربردی می باشد که نتیجه ای پایدار و برتر به شما می دهد چون چنین کارهای غیر اصولی در برخی ازموارد که نتیجه م یدهد فقط دارای نتیجه مقطعی می باشد..

Healthcare-SEO

تاریخچه سئو :

در سال های ابتدایی دهه ۹۰ میلادی موتورهای جستجویی پیدا شدند مانند Infoseek،Alta Vista و Yahoo که برای مخاطبان در فضای اینترنتی نتایجی همانند یک فهرست را نمایش می دادند این موتورها از الگوریتم بسیار ساده ای مانند نمایش بر اساس حروف الفبا استفاده می کردند یعنی سایتی با نام فرضی AA از سایتی با نام AB رتبه بالاتری را دارا بود.

در ادامه سال های بعد شرکت های دیگر و سایت های دیگر موتورهایی با دقت بالاتری طراحی کردند که پایه و اساس آنها مبنی بر تعداد کلمات کلیدی یا key-word بود این در حالت بسیار ساده طراحی شده بود به نحوی که هر سایتی تعداد کلمات کلیدی بیشتری داشت رتبه بالاتری را کسب مب کرد به همین دلیل چگالی کلمات کلیدی مطرح گردید روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای به بررسی اشکالات این نحوه از رتبه بندی پرداخت و بیان کرد طراحانی هستند که با استفاده از روش های غیر اخلاقی  و در پشت گرافیک سایت ها از تعداد زیادی کلمات کلیدی استفاده می کنند و اقدام به بالابردن رتبه سایت خود می کنند این اولین سالهای شکل گیری علم سئو و تجزیه و تحلیل نوع استفاده از امکانات موتورهای جستجو بود، در سال های بعدی با پیشرفت و قدرت موتورهای جستجو الگوریتم ها یانها نیز به شدت تغییر کرد و ارتقا یافت و امروزه مهندسی سئو یک علم کاملا پیشرفته و در حال تغییر می باشد.

اهداف سئو :

هدف کلی سئو قرار گرفتن سایت ها در نتایج سرچ طبیعی موتورهای جستجو در رتبه های بالاتر می باشد ولی این امر دارای پیچیدگی های زیاد می باشد که علم سئو برای ارائه راه حل های ان شکل گرفت برای موتورهای جستجو بسیار مهم می باشد که تعداد صفحات بیشتری در ارتباط با موضوع مورد جستجو نمایش دهند و برای کاربران اهمیت دارد که این صفحات به هدف جستجو شونده نزدیکتر باشند بههمین دلیل این تعامل دو طرفه روز به روز کار سرچ و نمایش نتایج را پیچیده تر و هدفمند تر می کند در اینمیان موتورهای جستجو که نتایج واقعی تری نمایش دهند مورد اعتماد تر بوده و کاربران بیشتری کسب می کنند درحال حاضر گوگل پر طرفدارترین موتور جستجو در جهان و ایران می باشد.

در سئو استفاده از زمان بزرگترین عامل می باشد و شاید گرانبهاترین و ارزشمندترین عامل زمان می باشد که باید برای بهینه سازی سایت مصرف گردد، بسته به نوع کلمات و میزان رقابت بین آنها بهینه سازی کلمات و عبارات ممکن است از هفته ها تا ماه ها به طول بیانجامد به همین دلیل است که مزایای سئو به صورت لحظه ای قابل دیدن نیست ولی یک بهینه سازی صحیح و هدفمند در بلند مدت بیشترین بازدهی را خواهد داشت و بیشترین بازدید را به سایت شما به صورت رایگان وارد خواهد کرد.براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که ۵۸٫۴ درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند

این کاملا طبیعی می باشد که وب سایت ها برای محصولات و خدماتی که ارائه می دهند در بدست آوردن رتبه های بالای سرچ رقابت و هزینه کنند مقلا در خصوص آموزش سئو به طور میانگین ۲۲۰۰۰ سرچ در ماه در ایران صورت میگیرد که ۵۸ درصد بازدید کنندگان روی سه سایت اول کلیک می کنند و ۳۶ درصد روی سایت اول فقط کلیک میکنند پس می بینید این بسیار مهم می باشد که شما در نتایج اولیه سرچ باشید در غیر اینصورت عملا هیچ گونه بازدید کننده ای را از طریق سرچ دریافت نمیکنید.شاید از خود بپرسید چرا در نتایج طبیعی سرچ باشیم در صورتی که گوگل برای سایت های مختلف در ازای دریافت هزینه نتایج لیست شده هم نمایش می دهد!! آمار نشان می دهد ۳۶ درصد افراد علاقه دارند بر روی پیوندهای طبیعی کلیک کنند و این آمار خود نشان دهنده این اهمیت نیز می باشد.

می توان گفت سئو مزایای زیر را به همراه دارد

  • باعث افزایش بازدید  می شود
  • باعث معروفیت و برند سازی می شود
  • ترافیک وب سایت را بسیار بالا می برد
  • بالابودن وب سایت در نتایج سرچ موتور جستجو
  • باعث افزایش فروش می گردد
  • بهترین و کم هزینه ترین راه تبلیغات می باشد
  • اعتماد بیشتری به مشتری می دهد

درصد بازدید سایت های رتبه اول گوگل

سئو درون صفحه (On Page SEO) :

به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای بهینه سازی سایت در محتوا و درون سایت خود انجتم می دهید در اصل هر گونه تغییر در محتوا ومتن و عکس و کد و … سایت خود را SEO On Page می نامند این بسیار مهم است که شما یک سایت بهینه شده داشته باشید و مهمترین نکته و مهمترین عامل در افزایش رنک سایت همین امر می باشد پس اولین گام ها در سئو را درون سایت خود انجام دهید.

سئو درون صفحه ای

سئو بیرون صفحه  (Off Page SEO) :

این روش نقطه مقابل بهینه سازی درون صفحه ای می باشد یعنی همه اقدامات و اعمالی که شما در برون وب سایت خود انجام می دهید همه این موارد می توانند در نتیجه کار شما تاثیر گذار باشند بیشترین و همده ترین تمرکز و تاثیر SEO Off Page بر روی پیوندهای خارجی و بک لینک های به سایت شما می باشد و هم چنین مجموعه اقدامات دیگری که در سایت های دیگر برای بالابردن رتبه خود انجام می دهید.

سئو بیرون صفحه ای

سئو کلاه – سفيد چیست ؟ (White Hat)

به مجموعه تکنیک ها و اقداماتی گفته می شود که در زمینه بهینه سازی سایت و افزایش رتبه سایت در چارچوب الگوریتم ها و قوانین جاری موتورهای جستجو انجام میگیرد این به این معنی می باشد که از هیچ قانونی تخلف نکرده و همه امور را بر اساس اصول صحیح انجام دهید، به این کار سئو سالم نیز گفته می شود مطمینا این چنین کاری بسیار زمان بر بوده ولی نتایج آن بسیار شما را شگفت زده خواهد کرد و برای مدت طولانی در صدر خواهید بود.

سئو کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)

این نوع سئو در نقطه مقابل سئو سفید قرار دارد و به معنی تخلف از الگوریتم ها و قوانین موتورهای جستجو می باشد و به همه تکنیک ها و اقداماتی گفته می شود که برای فریب موتور جستجو انجام می شود این کار ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه مدت جهشی به سایت شما بدهد ولی از طرف موتور جستجو شناسایی شده و به شدت مورد جریمه قرار خواهید گرفت و حتی ممکن است از نتایج جستجو موتور حذف گردید به همین علت همیشه در دادن سفارش بهینه سازی سایت به شرکت ها و افراد معتبر دقت لازم را داشته باشید. امید است تا اینجا اطلاعات مناسبی در مورد سوال سئو-چیست؟ به دست آورده باشید

WhitehatLearningFromBlackhatSEO-660x289سئو چیست؟

چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟ 

هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت می کند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی می باشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار دهید. به خاطر داشته باشید که SEO شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.

این بود مختصری در مورد سئو چیست؟ و جواب ها و اطلاعاتی در این زمینه

شاید در پایان بتوان یک تعریف کلی از سئو به زبان انگلیسی از منظر سایت مشهور ویکیپدیا بیان کرد

Search engine optimization (SEO) is the process of affecting the visibility of a website or a web page in a search engine’s “natural” or un-paid (“organic”) search results. In general, the earlier (or higher ranked on the search results page), and more frequently a site appears in the search results list, the more visitors it will receive from the search engine’s users. SEO may target different kinds of search, including image search, local search, video search, academic search,[1] news search and industry-specific vertical search engines.

As an Internet marketing strategy, SEO considers how search engines work, what people search for, the actual search terms or keywords typed into search engines and which search engines are preferred by their targeted audience. Optimizing a website may involve editing its content, HTML and associated coding to both increase its relevance to specific keywords and to remove barriers to the indexing activities of search engines. Promoting a site to increase the number of backlinks, or inbound links, is another SEO tactic.

منبع : ویکیپدیا

برچسب , , , , , , , , , , , , ,

نوشته شده توسط میلاد مهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *