09137218280 - 09210424139 bitasell.com@gmail.com

نرخ کلیک click through rate چیست؟میزان تاثیر آن بر سئو

سئو کار آموزش سئو, مقالات سئو نرخ کلیک click through rate چیست؟میزان تاثیر آن بر سئو
Click-Through-Rate

آموزش سئو مقالات سئو

نرخ کلیک click through rate چیست؟میزان تاثیر آن بر سئو

ارسال شده توسط میلاد مهری

نرخ کلیک  click through rate چیست؟میزان تاثیر آن بر سئو

آموزش سئو و داشتن اطلاعاتی حرفه ای در مورد سئو سایت میزان بسیار زیادی بستگی به داشتن اطلاعاتی از تجربه سئوکاران و کارشناسان سئو دارد که بر اثر تجربه و همچنین میزان دانش خود به نتایجی دست پیدا می کنند، یک یاز مباحث بسیار تاثیر گذار و بحث انگیز در بین سئوکاران حرفه ای تاثیر میزان کلیک یا تعداد کلکی در سایت است که به click through rate بیان میشود، تحقیقات و بررسی های چند سال گذشته نشان داده که این عامل بسیار تاثیر گذار است و برای گوگل هم پر اهیمت می باشد که یک سایت از نظر میزان محبوبیت و علاقه بین کاربران در چه سطحی می باشد.

گوگل اعلام کرده که نرخ کلیک فاکتور تاثیر گذار در رتبه ساتی نمیباشد!!

هرچند به ظاهر و در منطق داشتن کلیک بالا نشان دهنده محبوبیت سایت و تعامل خوب مخاطبان با وب سایت می باشد ولی گوگل و به خصوص یکی از مهندسان ارشد آن به نام Gary Illyses اعلام کرده اند که این فاکتور تاثیری در رتبه یندی گوگل ندارد! این که گوگل به دنبال ارائه الگوریتم هایی قوی جهت نمایش نتایج بهتر است امری بدیهی است و مطمینا با اعلام این که تعداد کلیک یک فاکتور مستقیم در این الگوریتم ها هست افراد سود جو به دنبال راههای اسپمی هستند تا میزان کلیک سایت خود را افزایش دهند.

نرخ کلیک click through rate از نگاه گوگل فاکتور غیر مستقیمی است؟

با توجه به اظهارات و استقبال کم گوگل از نرخ کلیک برخی سئوکاران معتقد هستند که میزان کلیک مورد توجه گوگل نیست، از طرفی در برخی مقالات و اطلاعات منتشر شده گوگل میزان کلیک یک فاکتور مهم و مثبت بیان شده است.

مهندس A Ranking Engineer’s Perspective از کارمندان گوگل در مقالات خود به صورت مستقیم تاثیر گذاری نرخ کلیک را مورد توجه قرار داده است پس میتوان نتیجه گرفت نرخ کلیک یک فاکتور مستقیم در الگوریتم های گوگل نیست ولی به صورت غیر مستقیم بسیار تاثیر گذار بوده و در بررسی نتایج رتبه بندی سایت ها دخالت داده میشود.

در کل میتوان گفت فاکتورهای تاثیر گذار روی سئو ( محتوا ، لینک) در شرایط مساوی برای سایت های مختلف و یا در شرایط نزدیک به فاکتورهای غیر مستقیم مراجعه میشود که نرخ کلیک یکی از این موارد بوده و سایت های با click through rate بالاتر دارای رتبه های بالاتر میشوند.

راههای گوگل برای افزایش کیفیت نتایج جستجو:

گوگل به روش های مختلف و طبق فاکتورهای گوناگون به بررسی نتایج خود پرداخته و سعی می کند تا آنها را بهبود بخشد، به همین منظور در موارید از کاربران نظر سنجی میشود که نتایج نمایش داده شده تا چه اندازه به واقعیت نزدیک بوده و یا در مواقعی نظرسنجی هایی جهت میزان رضایت کاربران از نتایج نمایش داده شده به عمل می آید، همه این موارد به این دلیل است که گوگل میخواهد نتایج خود را بر اساس کاربران واقعی بسنجد و در چنین مواقعی کاربران اسپم یا مجازی هیچ نقشی نخواهند داشت در چنین مواقعی است که در صورت داشتن بازدید غیر واقعی یک سایت رتبه خود را به سرعت از دست می دهد

ctr

قطعا نرخ کلیک ئ میزان بازدید کاربران یک یاز تست هایی است که گوگل اتجام می دهد یکی دیگر از تست های مهم و فاکتورهای تاثیر گذار نرخ دفع یا بازگشت کاربر (bounce rate) می باشد و یک یدیگر از فاکتورهای تاثیر گذار میزان زمان گذرانده شده کاربر در سایت می باشد، پس توصیه میشود راهکارهایی ارائه دهید تا کاربران زمان بیشتری را در سیت شما سپری کنند.

قطعا نمیتوان گفت سایت هایی که کاربران را بیشتر در خود نگه میدارند دارای رتبه های بالاتری هستند ولی این سایت ها در گوگل دارای محبوبیت بیشتری هستند

تاثیر گذاری نرخ کلیک click through rate در فاکتورهای رتبه بندی:

همیشه این مطلب که گوگل همه نتایج خود و الگوریتم های خود را افشا نمیکند در مجامع سئو بحث بر انگیز بوده و بسیاری از راهکارها بر اساس تجربه بیان میشوند، تاثیر نرخ کلیک هم یک یاز همین موارد است که دارای هیچ قطعیتی نمیباشند.

مارس ۲۰۱۶ از Andrey Lipattsevاعلام کرد که در رتبه بندی های گوگل عوامل موقت تاثیر گذاری وجود دارد که گوگل آنها ر جمع آوری میکند و در رتبه بندی های خود دخالت می دهد و این مبحث اثبات شده که گوگل به دنبال محتوای تازه است و با الگوریتم (freshness algorithm) منتشر شده در سال ۲۰۱۱ همخوانی زیادی دارد.

جمع بندی:

  • در بسیاری از موارد نرخ کلیک تاثیر گذاری زیادی بر روی رتبه بندی های اولیه دارد و معمولا گوگل سرتیترهای پر طرفدار را جدا کرده و در نتایج اولیه خود نشان می دهد سپس بر اساس میزان کلیک کاربران رتبه بندی نهایی را انجام می دهد
  • گوگل نرخ کلیک را یک فاکتور برای میزان رضایت کاربران از مشاهده نتایج می داند و میتواند بسنجد که رتبه بندی که بر اساس محتوا و لینک انجام داده با توجه به کلیک کاربران درست بوده و یا باید الگوریتم خود را تغییر دهد
  • گوگل از نرخ کلیک برای شخصی سازی نتایج خود کمک میکند و با توجه به ردیابی میزان کلیک کاربران بر روی لینک ها یمختلف سایت میتواند تشخیص دهد که هر دسته از کاربران از چه نتایجی استقبال می کنند

راهکارهای افزایش نرخ کلیک سایت:

گوگل هدف نهایی خود را هدایت درست کاربران به سمت سایت های هدف میداند و اگر بتوانید نرخ کلیک خود را افزایش دهید گوگل هم مجاب کرده اید که سایر کاربران را نیز به شما معرفی کرده و سایت شما را در نتایج بالاتری نمایش دهد.داده های Search Console معتبرترین و بهترین نتایج در این زمینه هستند پس بهتر است از نتایج آن بیشترین استفاده را بکنید

بهینه سازی سایت برای افزایش نرخ کلیک:

با توجه به مطالب بالا مطمینا اهمیت بهینه سازی را برای افزایش نرخ کلیک یافته اید حالا به بیان راههایی جهت این کار و نوشتن مطالب و پست هایی با اهمیت بیشتر میپردازیم:

  • اگر عنوان جذابی داشته باشد حتما کاربران روی آن کلیک می کنند سعی کنید کلماتی که نرخ کلیک پایینی دارند و علاقه مند هستید که این کلمات در نرخ کلیک بالا بیایند را در هناوین جذاب خود قرا دهید تا کاربران روی انها کلیک کنند
  • توضیحات متا را برای کلیدواژه های هدف قرا دهید تا نرخ کلیک برای کلیدواژه های شما افزایش پیدا کنند بهتر است هر توضیح متا را برای هر نوشته متناسب با آن قرار دهید و از توضیحات تکراری و کلیشه ای پرهیز کنید تا کاربران با خواندن آنها روی لینک کلیک کرده و وارد صفحه شوند
  • کلمات کلیدی را در آدرس URL قرا دهید تا با کلیک کاربران روی این آدرس ها نرخ کلیک کلمات کلیدیتان افزایش پیدا کنند
  • از نشانه گذاری­های صفحه (موجود در org) استفاده کنید تا لینک­های شما در نتایج از ریچ اسنیپت­ها برخوردار شوند. ریچ اسنیپت­ها به کاربران انگیزه­ بیشتری خواهند داد تا بر روی لینک شما کلیک نمایند

بعد از استفاده از این توضیحات و توصیهها در سایت خود بعد از گذشت زمانی بررسی کنید و میزان بازدید سایت خود را چک کنید و ببینید که بازدید سایتتان به صورت هدفمند چه افزایشی پیدا کرده است

میتوان گفت که نرخ کلیک فاکتوری تاثیر گذار بوده که برای گوگل به صورت مستقیم و غیر مستقیم اهمیت دارد Paul Haahr یکی از اعضای شرکت گوگل، اعلام کرد که همواره برای بررسی کیفیت نتایج به نمایش درآمده برای کاربران، گوگل از فاکتور نرخ کلیک استفاده می­نماید همانگونه که مشخص است در بهینه سازی سایت به این موضوع همواره دقت و توجه ویژه کنید

در پایان باید بیان کنم یک سئوکار حرفه ای علاوه بر توجه به افزایش نرخ کلیک به محتوای ارزشمند  جدید و لینک های قوی و مفید نیز دقت می کند و سعی میکند تا بازخورد مخاطبان در سایت را بررسی کرده و علاقمندی به ماندن آنها در صفحات را افزایش دهد تا یک سایت هدفمد و قدرتمند را در اختیار داشته باشد


برچسب

نوشته شده توسط میلاد مهری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *